*morr* *spott* *fräs*


Idag känner jag mig helt fullmånsilsk fast det är halvmåne. Irriterad, kattig och allmänt mörtig…

Inget har hänt, ingen har gjort nå’t, sagt nå’t eller bettet sig (vad jag vet… 😉 ), likt förbenat så satt jag här på jobbet & kände hur ilskan sänkte sig över mig som en våt filt.

Ett gott råd; om ni har tänkt att prata med mig idag – gör inte det! 😉

Försöker locka mig till bra humör med att kolla taxfree-priserna på båten & göra en mental shoppinglista… Verkar funka! 🙂

6 tankar om “*morr* *spott* *fräs*

  1. Hej! Såg att ni skulle till Tallin….Vad mysigt…. Var där dec 2006…
    Om ni ska köpa billig sprit, så gå in på Winestore, som ligger nära hamnen….Dom har också en hemsida. winestore.com
    Deras inhemska sprit Viru Valge kan jag rekommendera…När vi var där tog dom 226 kr för 3 liters bag in box….Kan ev ha höjt priset lite….Om man gillar jäger, så tror jag att d var på båten jag köpte en 2.5 liters jäger för ca 250 kr…
    Hoppas ni får en trevlig resa….

  2. Hejsan Sara! Tack för tipsen! Ska genast kolla winestore.com & jämföra med Tallinks tax free priser! 🙂
    Har du nå’ förslag på vad man ”måste” se eller göra i Tallin?

  3. Hej igen!
    Jag tor nog att du tjänar på att köpa d mesta på Winestore….
    Ska fundera på vad man ska se och göra…. Åk imorgon em, efter 16:00…

  4. Ok… Var lite osäker på adressen..
    Hur åker ni?
    Åker ni med något bussbolag? Vi åkte med Dororesor….Då var bussen med i Tallin…Så man lastade på bussen direkt, och sen fick man d man handlade, när man kom dit man skulle kliva av…
    Kan tänka mig att ni har 8 timmar i land….Vi åkte på rundturen, men både mamma och mamma och jag tyckte att d inte var så mkt som var intressant på denna tur… D är bättre man lägger tiden på att gå i Gamla stan, och på torget….Fanns många små mysiga butiker att gå in i….Sen tog d ganska lång tid på Winestore…=) Ta med er bred tejp…
    D finns säkert någon reseledare att fråga….
    En del saker kan ha änndrats, eftersom d nätan är4 år sen jag var där….
    Om ni ska åka taxi..Ska man åka vita taxibilar, som d står Taxo på….Dom andra körs av ryska armen..Ska kosta ca 50 EEk…. Man kan få tag på dom utanför Viru hotell…. D här får du också fråga om….
    Tror inte heller att Winestore har öppet hela dagen…
    D jag/vi rekommenderar är Gamla Stan o ch torget…Men som sagt fråga gärna någon.
    Visst gillade du Baileys? Har för mig , att jag läst d ngn gång i din blogg…Finns en god chokladlikör, som påminner om baileys.. Den heter Vanna Tallin..(finns på båten)….
    Även om du har fått lite tips, så fråga även ngn reseledare, eftersom en del kan ha ändrats på 4 år…
    Hoppas ni får en trevlig kryssning…
    Skriv gärna, och berätta vad ni tyckte…

Lämna en kommentar