Påskhelg


Ugnen får jobba hårt den här helgen!

I torsdags gjorde jag en rödvinsmarinerad fläskytterfilé i ugnen som gjorde maken helt lyrisk & ungarna snudd på slickade formen.

Igår blev det grillad kyckling i ugn, och idag blir det nötinnanlår som jag marinerat & snart ska sätta in i ugnen ett par timmar… 🙂

Vi hade en lugn förmiddag igår; jag stökade med tvätt & maken röjde utomhus medans ungarna lekte; se’n vid 15:30 åkte jag till Kista tillsammans med B, B’s kompis J & J’s mamma. B ville bjuda J på bio eftersom hon fick två biobiljetter i födelsedagspresent.

Medans tjejerna tittade på filmen shoppade jag & C lite innan vi satte oss & fikade tills filmen slutade, se’n gick vi alla 4 och åt lite glass innan vi åkte hem.

Eftersom det inte fanns nå’ att titta på på tv’n satte vi på Happy Feet – en av mina favoritbarnfilmer! 🙂 Tyvärr innebar det att vi missade Flash forward eftersom jag inte såg att den började efter 22… 😦

Idag har vi monterat vår nya brevlåda som vi köpte i vintras & jag har packat ungarnas väskor eftersom B&E ska tillbringa påsklovet uppe hos mina föräldrar.

Efter maten har vi blivit inbjudna till grannarna på snack & vin, men vi får se om vi orkar…

Hoppas du också har en fin påskhelg tillsammans med dina nära & kära, och att du kunnat lapa lite av den här härliga solen som kommit hit! 🙂

2 thoughts on “Påskhelg

  1. Sitter är dagen efter och är så nöjd med påskaftons mat och gäster. Idag blir det rester både till lunch och middag ska dricka lite rödvin och bara njuta av lugnet.
    Jag har satt in receptet på pannacottan, den är så sjukt god så sätt igång när helst du känner för det.
    Om du gör den dagen före sätt plastfolie över skålarna för ytan blir lite för seg/torr tycker jag som ställde in dem utan något täckande på över natten.

Kommentera

