Igår & idag


Idag bubblar jag tydligen över… 🙂

Jag gick tidigare från jobbet igår för ytterligare ett besök hos kiropraktorn; han knäckte, vände, vred & drog, så nu börjar nacken kännas bättre, men konstigt nog har jag nu ont neråt korsryggen? Kanske har felbelastat när jag har haft ont?

Direkt efter kiro-besöket åkte jag hemåt för att hämta ungarna; dom väntade vid t-banan, så det var bara att ta tåget till Kista.

E hade tid hos tandläkar’n till 17, så vi hade tid att gå lite i affärer; hittade omålade påskägg på Stockhome som B&E insisterade på att få, så vi ska väl ha pyssel i eftermiddag antar jag. Måste köpa lite godis & nå’n present att lägga i idag efter jobbet också… När ger ni påskäggen till ungarna? Jag har aldrig fått dom annat än på påskafton, dvs lördag, men här i Stockholm har jag hört flera som delar ut dom redan idag eller imorgon…

Efter tandläkar’n (Som gick bara bra, fast han har samma problem med tandsten som jag. Fast enligt tandläkar’n brukar dom med tandsten ha bra kvalité på tänderna & sällan få hål. Inget ont som inte har nå’t gott med sig!) mötte vi upp med maken & åkte till Skokanonen för att leta allvädersstövlar. Hittade inga som inte var knallrosa, så efter att vi toppat skafferierna lite på Willy’s åkte vi till Skopunkten i Barkarby.

Där hittade vi allvädersstövlar till E (fatta att han har stlk 36 redan – han går i 2:an och är nästan kortast i klassen!) och ett par snygga kängor till B – och mina älskade stövlar! (För övrigt också i stlk 36, hmmm…)

Eftersom det blev så sent så blev det McD’s middag för ungarna (fast BK för B), första gången på hur länge se’n som helst… Jag & maken tog några mackor & te framför tv’n senare istället.

Vår lugna påsk börjar köra ihop sig och april-almanackan ser ut som rena rama krigsplanerna med pilar, överstrykningar & tillägg. Man ska väl inte klaga över att kompisar vill umgås, men nu börjar det bli löjligt mycket! B’s pyjamasparty blir nog inte av förrän till sista april…

Kommentera

