Storstädning


Sitter här med världens segaste dator; den är bara 2½ år gammal, men drar fötterna efter sig som en panschis med rullator. Tänkte att jag skulle kolla hur pass uppdaterad den automatiska backup’en är & fick hicka när jag såg att den senaste uppdateringen på allt förutom bokföringsprogrammet var 23 januari 2008! Tack så mycket för det Norton 360, skönt att man kan lita på dig…

Just nu håller jag på att kopiera över alla filer till den externa hårddisken just in case, även om jag hoppas att det inte kommer att behövas förrän det är dags att skaffa ny leksak. 🙂

Igår fick jag en härlig promenad fram & tillbaka till scouterna med en grannmamma; maken stannade hemma & städade istället. U’s son går i B’s parallellklass, och vi har känt varandra sen Öppna Förskolan, men har umgåtts alldeles för lite; dags att ändra på det! 🙂

Efter att vi var på Mrinda‘s kalas har maken insett att jag inte pratat strunt om att sälja sån’t vi inte längre behöver/använder på Blocket & Tradera, så vi spånade lite om det igår; tror vi ska ta oss tid att plocka fram lite över påsken & nästa vecka när vi är barnlediga. Vi har kallvind, så man går inte gärna upp där under vintern, men nu kan man nästan vara där igen. Eftersom det är städdag i området i slutet av april så är det ju bra att rensa lite också så vi kan slänga det som inte är säljbart i containern.

Leker med min nya Vivaz, men är inte riktigt sams med den än; är svårt att ställa om sig till Sony Ericsson när man alltid haft Nokia & Samsung…

Skickade med B&E en varsin bunt med FK-intyg imorse; kom på att jag inte lämnat nå’ VAB-papper i år, så det blir nog en skrälldus med pengar när jag väl kommer mig för att reg’a det på FK’n… 😉

Ska också reda ut lite pappersexcersis med 3 och skicka in papper till If för krockarna förra helgen – en riktig pappersdag idag…

One thought on “Storstädning

  1. ”Som en panschis med rullator”, nästan så att jag kände mig träffad, förutom att jag inte har någon rullator. Roligt uttryck. Det är mycket bra att försöka sälja sån´t som inte behövs, någon annan kanske behöver. Lycka till med rensningen, det brukar ta både tid och kraft. Tack för de snälla och fina raderna inne hos mig. Ha det fint och kram från mig.

Kommentera

