Full fart – och nacke…


Börjar väl med nacken så det är avklarat… Ni får väl hoppa ner & läsa resten om ni struntar i min nacke… 😉

Det gör ont i musklerna som går upp från axlarna & upp i bakhuvudet längs med ryggraden, det knastrar & knäpper fortfarande. Dessutom hugger det till bak på höger sida under skulderbladet; nästan som om jag hade lunginflammation på gång, men eftersom jag bara är pollen-snorig så antar jag att det är nå’n kompensationsbelastning? Om jag försöker ”krama mig själv” så värker det till i nacken lite smått. Om jag försöker dra ner hakan mot bröstet så strålar det ner längs ryggraden kanske 20 cm…

Detta om detta!

Här på jobbet är det full fart – affärerna har verkligen rusat igång efter förra årets lugn; fick en beställning från en kund nu idag som var 3 gånger större än normalt, och jag ser liknande tendenser hos andra kunder också. Visst, det är påsk, och det påverkar ju säkert, men försäljningen har ökat med över 20% i år jämfört med samma period förra året!

Ikväll blir det bostämma, imorgon bio med ungarna (& maken ska ut med kompisar & ta en öl efteråt), och två födelsedagskalas på lördag.

Vad gäller kalasen är det lite tragiskt eftersom det är två tvillingsystrar som fyller år; men dom har blivit så osams att dom knappt pratar med varandra se’n flera år tillbaka, och följdaktligen har ett varsit kalas…. Eftersom jag är kompis med båda se’n över 20 år tillbaka så är det ju en balansgång, men båda är kloka nog att inte kräva att jag ska ”välja” vem jag ska vara vän med iallafall… Jag bjuder också båda två (med deras respektive) på alla kalas & båda kommer alltid.

B kom hem med några prov-resultat igår – VG & MVG på hela bunten. Jag är så stolt! 🙂

Måste betala räkningarna ikväll; försökte fixa det igår, men då hade ju inte lönen kommit in på kontot, så det fick vänta tills idag.

Våffeldagen idag… Jag hade tänkt göra våfflor till middag, men maken tog fram en fläskfilé igår eftersom han glömt att B ville ha kinamat som födelsedagsmiddag, så den ligger kvar i kylskåpet, så jag får väl hitta på nå’t med den…

Kommentera

