Vilket kalas!


Oj, oj, oj… Alla har gått hem, make  & ungarna sover, gästerna sover & jag sitter här & varvar ner…

Dom första gästerna kom redan kl 15; vi hade sagt 16, men C hade raderat mitt sms & chansade; men vi satte dom i arbete & allt var lugnt… 😉

Vi hade huset fullt; av beräknade 30 vuxna & 19 barn kom 27 vuxna & 19 barn, inte illa pinkat. Hallen såg ut som en skoauktion! 😉

Jag tappade räkningen på alla komplimanger för köttet; marinerad fläskkarré, vilken kick att höra att folk vill ha receptet & att dom aldrig ätit så gott fläsk! 🙂 Dessutom fick jag massor av komplimanger för mitt utseende; jag har inte gått ner massor, men hade tydligen lyckats med sminkningen eftersom flera undrade vad jag hade gjort. Bare Minerals är tydligen svaret! 😉 Jag fick en massa presentcheckar i 40-årspresent & investerade i ett Starter Kit & har inte ångrat mig alls! 😉

Efter maten blev det tårta & sång, se’n störde vi grannarna ett par timmar med dans; mest reggeaton, men kvällen tema var nog Chayanne’s Esa mujer:

Måste bara säga att jag är så j:vla nöjd med tillvaron just nu; mina kompisar älskar mig för den jag är, deras barn kommer & kryper upp i min famn och de äldre barnen kommer med förtroenden. Jag är mamma, fru, vän & förtrodd i ett & jag kunde inte må bättre! 🙂

Jag kanske tjatar, men med tanke på mitt förflutna som mobbad & med tanke på mitt sökande av identitet kan kan jag bara sola mig i glansen av sann vänskap & kärlek nu. Jag är så lycklig att vara älskad & att älska; inte bara av min make, utan av mina underbara vänner som älskar mig för den som jag är; inga frågor, inga tvivel – dom älskar mig för den jag är, inte för det jag har eller för det jag kan ge. Det är en välsignelse som jag tackar för varje dag!

My cup isn’t full – it’s overflowing! 🙂

Måste bara tillägga att jag inte skryter; snarare att jag reflekterar över tillvaron. Tänk att jag, Ninnibeth, kan få ett fullt hus med vänner som älskar mig, och mina barn, för den jag är…

Vet inte om DU ser det du läser som skryt eller vad du läser mellan raderna, men jag är, sannerligen, förundrad över att jag ses värd att älska av så många…

One thought on “Vilket kalas!

Kommentera

