F:n också!


Fick precis besked att ungarnas scouthajk nästa helg har blivit uppskjuten till april… Vi ska ju på två födelsedagskalas den 27:de; fast det kan ju ungarna hänga med på, inga problem. Däremot så har vi ju hela april uppbokat, så troligtvis kommer dom att missa hajken när den nu blir… 😦

Blev erbjuden 4 biljetter till Draktämjaren imorgon, men då har vi ju kalas. Vågar inte berätta för E att jag tackade nej, då kommer han att lyncha mig!

Lyssnade på Tony Carey imorse & kom på att jag inte sett nå’t om nå’n påskkonsert i år. Kollade hemsidan & det verkar inte bli nå’t i år. Nå’n som vet om han kommer till Sverige i år?

Mamsen har dragit på sig nå’n dunderförkylning & kan inte komma, så det kommer att kännas konstigt att blåsa ballonger & fylla godispåsar alldeles själv ikväll… Första kalaset hon missar; hon är minst sagt sur eftersom hon älskar att träffa våra vänner & att få vara med om en riktig fest! 😉

Men förutom dom här små bakslagen så är allt bara fint hemma hos familjen Kuba; E fick hem en hel skrälldus läxor i tisdags; text att läsa & 6 frågor att svara på, 6 sidor matte, ett ark med 4:ans tabell och några sidor att fylla i i årstidsboken. Med tanke på sammanbrottet förra veckan förberedde jag mig på strid, men han bara tog pennan & satte sig ner & gjorde allt själv i ett sprut på 1½ timme nästan helt felfritt, han t o m skrev snyggt! B har också börjat halka ut ut mini-tonåren & börjar bli min goa tjej igen. Maken kommer med spontanblommor, städar, röjer & kramas.

Det är vår i luften! ❤

Kommentera

