Improvisationer


Jodå, vi svängde förbi Kista & klippte E; hans kalufs växer som ogräs, så den här gången klippte vi kort på en gång, men naturligtvis Igelkott mitt uppe på huvudet! 😉

Jag är ju också tämligen nyklippt, men när E var klar slog det mig att fråga frissan vad det skulle kosta att bara klippa luggen – 50 kr! Helt klart en investering! Jag brukar ju försöka fixa det själv eftersom jag inte hade en aning om att man bara kunde klippa luggen; att klippa lugg för 200 kr känns ju inte ekonomiskt, men för en femtiolapp så är det ju överkombart! Och snyggare… När jag själv sätter saxen i håret blir det ju kortare änvad man tänkt eftersom man ska jämna till, och jämna till, och… 😉

Det blev min jättegoda fläskfilé med curry till middag, måste dela med mig av receptet vid tillfället; snabbt, gott & enkelt! Och ungarna slickar nästan tallrikarna…

Efter maten var det tänkt att maken skulle åka & handla till kalaset, men han undrade om jag inte kunde följa med så det skulle gå fortare? Det slutade med att vi åkte hela familjen & kom hem först halv 9… Men nu är det handlat & klart! 🙂

Nåja, iallafall efter en vända till Systemet… 😉

Nu fattas det bara att måla naglar, marinera karré & pynta så är vi kalasklara. Iallafall efter att jag bestämt mig för vad jag ska ha på mig…

2 thoughts on “Improvisationer

  1. Hej.
    Det låter så enkelt då du skriver om maten som du har lagat, och så gott.
    Jag är helt kass då det gäller matlagning, så hur mycket jag än planerar och förbereder så alltid är det något som går snett. Om jag ska ha besök alltså, annars så är jag inte så nervös, för då ordnar mysingen till något för det mesta.
    En släkting sa till mig att det var ju tur att du träffade mysingen efter det att du hade blivit änka, för annars har du väl livnärt dig på frukt och mackor. Kanske sant.
    Kram till dig från optimist, och ha det så fint på kalaset.

Kommentera

