Det sviiider!


Idag kom äntligen mitt paket från Citronodlingen! Jag passade på att köpa presenter till mina kompisar som firar födelsedag nästa lördag, och en burk till mig själv, men jag ångrar att jag inte köpte mer till mig själv än burken med Citronkräm. Den var ruskigt god, men jag vågade inte smaka mer än en liten sked eftersom den innehåller mandel… Ungarna hade kunnat sleva i sig burken på stående fot, men jag satte locket på & gömde undan… 😉

Det bidde pannkakor till middag idag; maken hade inte tagit fram nå’ ur frysen imorse & det fanns rester från gårdagen som maken kunde värma åt sig eftersom han inte gillar pannkakor till middag (pannkakor är inte middag, det är efterrätt!).

Efter maten skalade jag några tomater & körde i mixern tillsammans med paprika, röd chili & lite örter & kryddor; en het salsa till köttet på lördag; gjorde den i dag så den ska få stå & gotta till sig i lugn & ro.

Men nu är det ju så med chili att man inte blir av med den från fingrarna hur mycket man än tvättar händerna efteråt; och jag råkade klia mig i ögat…

Det där klädproblemet till på lördag kan bli större än vad jag tänkt; beställde ju kläder från BonPrix i torsdags, men fick aldrig nå’n orderbekräftelse. Jag mailade dom i måndags & fick svar på tisda’n att ”Det är vårt nöje att meddela att de artiklarna beställt har skickats till dig och bör anlända inom de närmsta dagarna.”. Idag ringde jag dom igen för att fråga efter leveransen & fick till svar att leveranstiden är 7-10 dagar! Jag bad tjejen på kundservice maila mig tracking nr på försändelsen så jag kan se hur långt den har hunnit & hon lovade att hon skulle maila det, men jag har fortfarande inte fått nå’ mail från dom..

Nåja, jag får väl rota fram nå’n gammal trasa… 😉

Kommentera

