Ollande poliser


Jag har ju också hört & läst om den bloggande polisen som skrivit om att olla polisbilar och annat charmerande. ”Vi ollade handtagen i dörrarna, fönsterhissknapparna, växelspaken, ratten och stereo- samt polisradioknapparna. Och luren som man pratar i till ledningscentralen. Helt ner-ollad polisbil. Omoget? Sexistiskt? Ja, för fan:)”.

Det första jag tänkte på är hur man måste vara skapt för att kunna olla en växelspak? Jag trodde det var brandmän som hade slangar?! Inte ens jag som är 155 cm skulle kunna vinkla till mig i en så’n ställning för att nå fram att …klitta?…en växelspak. (För att inte snacka om hur pinsamt det skulle vara att halka & fastna… *ASG*)

Det får mig osökt att tänka på när E gjorde mig sällskap på toa uppe i Järvsöbacken. Han ville inte klä av sig & dra ner täckbyxorna för att pinka, utan drog ner dragkedjan, rotade runt där inne & drooooooog fram snoppen för att ”nå” utanför alla klädlager så han kunde pinka. Jag skojade & sa att han höll på att strypa snoppen, varpå han blängde & snäste ”Den räcker visst!”.

Undras om det är så det går till när man ollar polisbilar också? Och finns det nå’n polis i södra Sverige som går omkring med gipsad snopp efter att ha dragit den ur led? 😉

3 thoughts on “Ollande poliser

  1. Försöker inbilla mig hur du skulle göra med växelspaken… skrattar så jag gråter!

Kommentera

