Ingen rolig måndag


Det är alltid mycket svårare att gå upp på morro’n när man vet att resten av familjen får ligga kvar i sängarna tills de vaknar av sig själva…

Det har toksnöat här se’n jag gick ut genom dörren; först var det vass kornsnö, men nu är det singlande flingor som landar i slasket – f:n också att vi inte kunde få ha minusgrader över sportlovet iallafall!

Maken & ungarna är på väg till Flottsbro; av webcam’en att döma så kommer dom att få bra med armbågsrum… 😉

Själv sitter jag & fundrar på om jag ska dra på mig kläderna & köpa chili con carne på kaféet, eller luncha på te & banan. Slö idag…

Appropå vår blöta isolering f’resten, försökte ringa Folksam, men efter att suttit i kö i närmare en halvtimme så kom växeln tillbaka & bad mig återkomma p g a hög belastning; kunde dom inte sagt det innan dom kopplade samtalet?! *suck* I vilket fall som helst så har maken en teori; att det är snön på farstubro-taket som vuxit sig så högt att det ligger emot isoleringen ”utifrån”… Vi får väl se om jag lyckas komma fram till Folksam…

Kommentera

