Aj, oj, ynk


Eftersom vi vaknade till strålande solsken tog det inte lång tid för maken att övertala E om att åka skidor. B ville åka pulka med C eftersom dom inte kunde göra det igår, så jag bestämde mig för att hålla mig inom räckhåll istället för att åka skidor så inte B skulle vara ensam i närområdet…

Killarna stack iväg & jag gick med B hem till C. Vi skiljdes åt där när tjejerna gick till pulkabacken & jag fortsatte att gå till Kista eftersom T-banan mellan Akalla-Hallonbergen inte funkar se’n i fredags… Skönt att HongKong fick ta över trafiken så den funkar…

Det blev en rejäl promenad med halka; det var inte direkt plogat hela vägen & jag gick mig varm; tog av mig vantarna i Husby & gick med bara händer resten av vägen; var fortfarande varm om händerna när jag kom fram!

Traskade omkring & tittade i diverse butiker; köpte födelsedagspresenter till min systerdotter & till C, köpte en topp till mig själv på nya favoritbutiken New York och ett par böcker blev det också. Tog ersättningsbussen hemöver, men klev av vid badhuset & gick hem till C för att lämna presenten, se’n vidare hem via Ica. Kom hem & skottade snön på baksidan (framsidan skottade jag innan jag gick hemifrån), se’n kollapsade jag i badkaret tills resten av familjen kom hem.

Vi skulle ha ätit fiskgratäng, men med tanke på att mina vader värker så jag knappt kan stå så flörtade jag till mig pizza; fiskgratängen gör vi imorgon! 😉

Dessutom fixade maken ihop en varsin mojito åt oss precis innan ungarna hoppade i säng; alkoholfri åt ungarna naturligtvis…

Lite busy vecka framför oss; möten på skolan både tisdag & torsdag, sen hoppas jag komma iväg på simning & yoga imorgon också…

Kommentera

