Pyttipanna


Nej då, jag pratar inte om fredagsmidda’n; lite bättre ska det nog bli. Det är snarare en sammanfattning av mina spridda tankar som får landa här under samma rubrik… 🙂

Vi tittade på lite nyheter igår innan ungarna la’ sig; bl a nyheten om djurrättsaktivister som kedjade fast sig i Nacka Forum. Maken suckade nå’t om ”Idioter som bara ska jävlas..” varpå B bröt av & sa att ”Nej pappa, dom protesterar för att dom inte tycker man ska döda djur för att göra päls! Du kanske tycker att dom är idioter, men dom gör nå’t dom tror på!”.

Verkar som om min Tänk Själv-peppning ger resultat. Se’n att pappa var lite lagom road att bli omkullargumenterad av den 10-åringa dottern är ju en bisak… 😉

Dom ringde från skolan igår morse; B mår dåligt, kan ni hämta? Så vi kom hem strax efter 12 igår; E följde också med eftersom dagens lektioner var slut. Passade på att gå upp på vinden & ta ner några kartonger med böcker som jag lovat dom (mina gamla Kitty, Mary-Lou, Fem-böcker mm). Hittade också ett gäng med Rubiks kub; man har en del skrot i lådorna… 😉 Ungarna satt med näsan i en varsin bok resten av kvällen. Är så glad att jag så bestämt sparat mina gamla böcker genom alla år & flyttar trots folks suckar!

Idag är maken hemma med ungarna; var väl inte toppenroligt att gå till jobbet i snö & blåst medans dom låg nedstoppade i sina sängar; men å andra sidan så hoppas jag kunna se fram emot ett nystädat hus & färdig middag idag efter jobbet…

Fast först måste jag förbi Kista & handla trosor… Insåg att mina börjar bli lite väl slitna när de rasade av mig på bussen. Har tänkt efter & inser att jag köpte dom alldeles runt -89 – 90. Ett gäng bomullsstring från H&M som jag köpte i 5-pack eller nå’t sån’t. Helt klart var det bra kvalité trots allt… 😉 Tur att jag hade strumpbyxor under kjolen! 😀

Tror jag ska investera i en låda vitt också; i fredags öppnade jag en flaska bubbel som jag fick på Gran Canaria av Fritidsresor när jag fyllde år. Den hade stått utanför bungalow’en i solen ett par timmar när vi såg den, och se’n har den stått i kylskåpet hemma, så det var knappt nå bubbel kvar i den. Körde lite konstgjord andning med SodaStream’en så det blev drickbart, men jag föredrar nog originalet… 😉

Sitter & tittar ut på snön & solen; börjar nog bli ganska ensam om att njuta av vintern, men det är så vackert & fräscht. Och hur kan man låta bli att le när man ser tumlande ungar med snö upp över öronen, lyckligt skrattande?! det här får gäna hålla i sig till efter sportlovet! 🙂

Kommentera

