Tisdag


Fantasifull rubrik, va? 😉

Har egentligen inte mycket att berätta; gårdagskvällen var lugn. Maken pratade med E’s spanskalärare som berättade att E skött sig exemplariskt på hemspråket; verkar som om fredagsoro’n som spillde över i veckan stillats med assistentens närvaro! 🙂

Känner mig lugn & tillfreds med tillvaron just nu; har landat väl i vänner, familj, ungarna… Känner hur tempot börjar dra igång som det alltid gör så här års, men allt känns hanterbart – bring it on liksom! 😉

Försöker planera våren & sportlovet; vi kommer inte till skott med nå’, men det kommmer nog att falla på plats snart. Vi får ta ett familjeråd vid köksbordet! 🙂

Ikväll är det scouterna, men den här veckan går grannen med ungarna, så då tänkte jag passa på att sortera in tvätt i skåpen medans jag lyssnar på ett pod’at sommarprogram; förena nytta med nöje! 🙂

Ska väl betala räkningarna också; blir ingen rolig månad det här; januari är ju som den är, men dessutom så har vi kvartalsavgiften till föreningen som landar i januari också… Taskig timing! 🙂

Har fundrat lite mer på Schlagerweekenden & kommit fram till att jag ju mycket väl kan åka själv om jag inte hittar nå’n som vill åka med mig. Visst är det roligare att åka med en kompis, men jag kan ju prata för mig själv! Måste kolla almanackan & se om det kan funka bara; det är ju sportlovshelgen…

2 thoughts on “Tisdag

Kommentera

