Första arbetsdagen


…efter Nyårshelgen alltså.

Stökade undan mycket på jobbet, men har en klump kvar till idag.

När jag började plocka ihop igår för att åka hem ringde maken & berättade att han måste åka till Biltema & köpa nytt batteri till Chryslern; vi lyckades tina den & det var ingen fara med sprickor eller så, men tydligen hade batteriet laddat ur & tog ingen laddning. Vi använder den ju som familjebil på helgerna eftersom maken jobbar med kackerlackan, så den blir ju aldrig helt laddad egentligen, så köldknäppen i kombo med startförsök med djupfryst glykol (han testade det han slangade ur i frysen, och den klarade iallafall frys-temperaturen (-18C), så det var väl därför den inte späckte nå’) sög musten ur det.

Han plockade upp ungarna som var hos grannen & lekte & kom och hämtade mig här på jobbet; själv hade jag gärna åkt hem & kört lite Wii Fit medans dom var borta, men maken tyckte inte att jag skulle behöva åka hem & laga middag när han var ledig, så han lovade middag i Kista efter Biltema… 🙂

1 226 kr, 1 bilbatteri, 8 liter motorolja & 10 klädhängare (Biltema har allt för hela familjen! 😉 ) senare var vi på väg hemöver & stannade till i Kista. Det blev Asian Tapas för hela familjen utom E som ville ha nudlar som vanligt; passade på att köpa Malaysian Chicken till lunch idag också – mums! 🙂

När vi kom hem gick maken ut i garaget, jag bytte om & stökade lite & ungarna spelade Wii; dom har blivit Wii-holister under lovet; kommer att bli svårt att gå tillbaka till vår vanliga entimmesgräns när varda’n kommer! 😉

Mellan 20-21 körde jag Wii Fit plus, se’n avrundades dagen framför tv’n med bubbelvatten och CSI & Fringe; ganska bra dag, fast trött som få är jag idag!

Ikväll blir det Let’s Dance på tv’n antar jag, kommer nog att somna mitt i nå’t tjusigt ”dödslyft”. Känns inte som om det är några intressanta deltagare i år; snarare ett bottenskrap av ”vi tar vad vi kan få”, men vi får väl se… Man kan ju alltid dregla lite diskret över Daniel da Silva som vanligt… 😉

Imorgon blir det Avatar i 3D! Vi går på en tidig föreställning, så kvällen är ledig, få se vad vi hittar på efteråt…

På söndag ska vi nog köra lite julgransplundring; granen ska ut, men jag tror nog att julgardiner & adventsljus får sitta kvar lite längre; vi får se hur ambitiös jag känner mig… 😉

2 thoughts on “Första arbetsdagen

Kommentera

