Snart helg igen!


Känns helt ok med tredagarsveckor; kan vi inte standardisera det inför 2010?!

Och dessutom var Björnen tydligen hög eller nå’t, för när han ringde & jag berättade att B hade tråkigt så sa han åt mig att stöka undan det viktiga & gå hem se’n! Gissa om vi löd fort! 😉

Lite bökigt att åka hem mitt på da’n eftersom direktbussen bara går under rusningstrafik, men vi tog oss till Kista via Solna, käkade lunch där och kollade runt lite. Hamnade på Åhléns för inköp av födelsedagspresent (B blev inbjuden på pyjamasparty imorgon) och hårfärg till mig. Är sakta men säkert tillbaka till min naturliga blonda färg; men jag tar det lugnt så jag inte blir morotsfärgad till nyår… 😉 Just nu sitter jag här i en rödblond färg, lite liknande den här. Om några veckor tar jag en ljusare nyans; eller så tröttnar jag & blir brunett igen! 😉

Kom hem & jag fixade mat till fåglarna medans ungarna dammsög sina rum; se’n tog jag vårt sovrum & köket medans dom åt pizza som jag värmde åt dem. Skulle egentligen ha gjort köttbullar med potatismos, men insåg att det var bättre att ta vara på resterna först. Själv var jag inte alls hungrig, men har petat i mig lite rostade kikärtor framför tv’n ikväll…

Morgondagens planer är att handla nyårsmaten (vår del av den alltså; vi ska göra julskinka & svarta bönor; världens bästa kombo av svensk & kubansk mat!), stryka grabbarnas skjortor, bädda rent i sängarna (har en fix idé om att börja nya året med nytvättade lakan…) och måla naglarna. På nyårsafton vill jag bara pyssla med mat & pynta mig, troligtvis med ett glas Pommery i näven. Vi brukar dela på en flaska riktig champagne medans vi lagar maten på nyåret, se’n blir det billig-bubbel resten av kvällen… Vid  tolvslaget kan man ju lika gärna dricka Soda-stream’at vin iallafall utan att märka nå’n skillnad… 😉

Imorgon får jag med mig båda monstren till jobbet; tyckte synd om E som varit tvungen att gå på fritids medans syrran är på äventyr med mamma & pappa – han blev överlycklig när jag föreslog att han skulle följa med. Visst, dom kommer att få tråååååkigt efter ungefär en halvtimme, men det är ju halvdag imorgon, så till 12 ska det väl funka… 🙂

Kommentera

