There’s no place like home!


Where’s my ruby slippers?! 😉

Otroligt skönt att vara hemma igen; mina föräldrar röker ju båda två, men inbillar sig att bara för att dom bara röker i tv-rummet så luktar det ingen rök nå’n annanstans… Och när det är så här kallt (neråt -18C där uppe) så verkar inte ventilationen funka helt hundra, så det luktar än värre… Men, nu har jag kommit hem & duschat, så nu är det ok igen! 😉

Uppresan gick riktigt bra; vi åkte förbi ett par olycklor i södergående riktning, men inget som påverkade oss; och det såg inte ut att vara nå’ personskador i de avåkningar vi passerade heller…

Julafton blev lugn; bara vi 4 plus mamma & pappa eftersom syrran firade med svärföräldrarna i år; men fullt julbord blev det, så när som på julkorven eftersom det bara är syrran som gillar den… 😉

B&E’s favoritpresent var Nintendo DS-chippen som dom fick från Tomten; laddade med runt 30-spel… 🙂 Min favorit var ett jättesnyggt armband som E köpt på Kapp-Ahl

Och kvällen avrundades med glögg & samkväm med syrran & hennes karl eftersom dom kom förbi en stund efter julmidda’n…

Juldagen blev ännu lugnare; ungarna var ute & åkte pulka & hade snöbollskrig med grannungarna medans vi satt inne i värmen & spelade Skip-Bo. Maken hade dock måttligt roligt eftersom han lyckades bli med virus i jobbdatorn…

Annanda’n blev det full jul igen; syrran kom över med karl, dotter & dotterns fästman. Alla hade trevligt trots att systerdotter gjorde sitt bästa för att sura; hon är ungefär lika charmig som ett kylskåp, och har ungefär samma taktkänsla. Känns bara bra att jag bestämde mig för att inte följa med till Island…

B blev överlycklig över sina Go-Go-pets, som hon raskt döpte till Skrik & Panik! 😀 Och E längtar ihjäl sig att testa sitt Lego Star Wars för Wii…

Kvällen avrundades med mer Skip-Bo; naturligtvis vann jag mest… 😉

Vi åkte hem tidigt idag & var hemma vid 15. Ungarna stack genast iväg till kompisar medans jag & maken tog en dusch och plockade undan lite. Vi var bjudna på 19-års middag hos min kompis, men med hennes goda minne så stannade vi hemma istället; vi ska ju hem till henne på tisdag nästa vecka iallafall, så vi får fira då istället! 🙂

Har massor med planer för januari redan – 2010 kommer att bli ett bra år, det känner jag på mig!

3 thoughts on “There’s no place like home!

  1. ”medans jag och maken tog EN dusch ” haha vad trevligt ni hade då !!! haha ! lät som en mysig jul ! men glad att du e hemma å bloggar igen : )

Kommentera

