Mina 10 för -00


Man ska ju alltid summera saker & ting när året dras mot sitt slut, men jag tänkte slå ihop hela 00-talet istället…

Vilka är dina 10 viktigaste händelser/minnen för 00-talet? Det här är mina:

1. Barnen. Jag blev mamma första gången -99 & andra gången -01, så mitt 00-tal var väl mitt första ”vuxna” decennium med graviditet, blöjor, amning, dagis & skola.

2. Epost & Yahoo-groups. När jag blev gravid första gången så letade jag info på nätet & hamnade på ParentsPlace.com som hade grupper för folk som väntade barn samma månad som jag. Dessa kvinnor från hela världen har varit mina vänner i 11 år nu och många av dom är som mina systrar fast vi aldrig träffats!

3. Vänner. Det här decenniet har verkligen varit vännernas decennium; jag har fått så många fina vänner och har väl aldrig gått på så många kalas och fester som nu! 🙂

4. Kärlek. Jag & maken har alltid haft det bra (med undantag för en rejäl svacka -01), men vi har tagit oss igenom det & är tajtare än någonsin. Kan inte tänka mig en framtid utan honom!

5. Digitalkameran. Köpte första digitalkameran när E var 4 månader & idag kan jag inte föreställa mig en tillvaro utan den. Den ligger alltid i väskan & följer med i fest & vardag.

6. Mobilen. Köpte min första mobil när B var ett par månader, men det är först sista halvan av 00-talet som jag verkligen blivit beroende; mest eftersom jag kommit på hur roligt det är med sms & mms… 😉 Och får jag det bara att funka att mobil-twittra så blir jag nog ännu mer beroende.

7. Huset. Vi fyllde 5 år i vårt radhus för en månad se’n ungefär, och jag trivs så otroligt bra med var & hur vi bor – vi flytt int! 😉

8. Tv-serier. Jag har aldrig direkt varit en tv-tittare, men har fastnat för flera sci-fi & läkarserier.

9. Engagemang. Jag har funnit en plats i tillvaron där jag känner att jag kan, vill & orkar engagera mig, främst i barnrelaterade ämnen, och jag känner mig behövd och uppskattad.

10. Mig själv. Jag har börjat vårda mig själv bättre; målar naglar & sminkar mig, byter frisyr & klär mig mer som mig själv. Måste bara ta tag i det är med vikt & träning också. Men det passar väl bra att avsluta listan med ett Nyårslöfte?! 🙂

4 thoughts on “Mina 10 för -00

  1. min lista blir ganska lik. Viktigaste förändring var huset, definitivt. Inte bara att vi köpte ett; vi byggde det. Jag får fundera vidare på detta; det var en bra lista till mellandagarna!

Kommentera

