Partajhelg! :)


Hann inte stryka nå’ gardiner igår kväll; får sätta nissarna (ungarna) på att sätta upp stjärnor & stakar medans jag stryker & kycklingarna är i ugnen ikväll. Maken får åka & handla! 😉

Ikväll kommer syrran & Co på besök & stannar under helgen; ska bli roligt att snacka lite skit & garva!

Håll bara tummarna att min systerdotter inte är så himla ego; hon är ju enda barnet & min syrra är inte direkt en auktoritet, så att säga att hon är bortskämd är bara förnamnet… Och med tanke på att hon snart fyller 18 så är det ju mindre charmigt…

Och imorgon fyller ju maken år! Vi skulle ju som sagt bara ha middag med E’s gudföräldrar,men så bjöd resten av gänget in sig själva också, så nu blir det fullt hus! 🙂 The more the merrier stämmer verkligen när det handlar om att träffa vänner!

På menyn står oxfilé som vi hittade billigt på Vinn; vet inte riktigt vad vi ska göra till den, men lutar iallafall åt en rejält laddad trattkantarellsås. Kanske en fräsch sallad & ris till det bara? Och hemkokt gelé naturligtvis!

Och M skulle göra flan (en spansk/latino variant av crème brûlée), så det blir ingen tårta; fast det är ju makens favvo, så han gråter inte! 😉

Det har varit en upplysande vecka; många tankar, många samtal & navelskådande, men jag mår bra. Har insett att ibland blir man tolkad och analyserad istället för att bli sedd för den man är… Men det är ok. Ett av mina motton har alltid varit Forgive & forget, but never, ever regret!

Jag har lärt mig något & känner mig klokare; tankar har blivit vädrade & det är alltid bra att rensa luften.

 

Kommentera

