Indirekt komplimang


Igår skulle jag betala med kortet på caféet här bredvid. Det va nå tjall med terminalen, så dom fick köra nå’n egen variant där dom drog kortet i sin dosa & se’n slog in personnumret så man fick skriva på kvittot istället för att slå in koden.

Komplimangen? Jo, när han skulle slå in personnumret så satte han fingret över 7:an istället för 6:an; jag är ju en -69’a… Så minst ett år yngre än mina 40 trodde han iallafall att jag var! Jag blev så till mig att jag nästan glömde bort mitt personnummer! 😀

 

Kommentera

