Äntligen fredag!


Längtar till helgen! Imorgon ska vi på middag hos våra vänner eftersom mannen i familjen fyller år. Ni vet hur det är; vissa vänner festar man med, andra skrattar man med, en del är det familjeliv med osv, se’n finns det ju dom som kombinerar alla egenskaper & får guldstjärna i kanten. Dom här kompisarna är av det innerliga slaget; jag har känt dom se’n -87, och i mycket så är dom min Stockholmsfamilj; deras barn är vuxna nu, när vi träffades var A gravid med deras yngsta, nu pluggar hon utomlands…

Vi träffas inte så ofta, fast vi bor 300 m från varandra, men när vi träffas så är det som att komma hem; ser fram emot att sitta ner vid köksbordet & prata allt utom politik med dom! (Dom är latinamerikanska flyktingar, och alltså tämligen långt ute till vänster i sina åsikter, och maken med sitt kubanska ursprung är ungefär lika långt åt höger. Själv fladdrar jag lite…) 😉

Ikväll blir det kyckling i ugn & Doobidoo eller Idol beroende på vad B väljer. Maken har äntligen börjat gilla rödviner, så jag funderar på att köpa hem ett gott merlotvin, kanske Inca Merlot Bonarda som verkar lovande. Billigt, men med bra recensioner.

Kuba har ju ingen vinkultur direkt; dom är bättre på rom & öl, så när maken & jag träffades så fick vi börja med vitt vin; det är ju oftast mer lättdrucken än rött, men nu, 14 år senare, så har han börjat bli nyfiken på röda viner också, så nu måste jag ju uppmuntra honom! 😉 För mig beror det ju mycket på dagsformen om jag kan dricka rödvin eller inte; är jag förkyld, hostig eller har extra problem med astma så mår jag inge’ bra alls av rödvin, så det gäller ju som sagt att passa på! 😉

På söndag ska vi nog försöka få upp lite julbelysning ute; det är ju 1:a advent söndag nästa vecka, så man måste ju förbereda lite… 🙂

One thought on “Äntligen fredag!

Kommentera

