3,8


Soltimmar i november alltså…

Inte undra på att folk blir som förvandlade…. Själv så gillar jag det här tunga novembermörkret, om bara regnet håller sig borta, för regn gillar jag inte.

Men jag tycker mig ha märkt hur folk runt omkring mig, i bloggen, på busshållsplatsen, i familjen, vänner & på skolan, är känsliga, irriterade, snäsiga, förbannade och alla andra negativa känslor man kan tänka sig.

Jag har intagit försvarsställning mer än en gång under dessa 18 dagar vi ”genomlidit” av november hittills, men förlitar mig på att dom som känner mig känner mig; jag säger inte saker för att såra, utan för att uttrycka en åsikt. Jag har väldigt svårt för att jamsa med & vara tyst, även om jag säkert skulle behöva lära mig det också.

Har undrat & rannsakat, har funderat & klurat, men nu tror jag mig kunna gissa att det är novembermörkret har påverkat humöret…

Har jag fel? Det kanske är jag som blir überjävlig i ren trots? 😉

Skickar några värmande (((((((kramar))))))))) så här i mörkret & hoppas att solen värmer era mungipor! 🙂

* * * * * * *

Uppdaterad 091120

Måste bara hänvisa till vad Åsa Jinder säger i sin blogg – hon säger vad jag tänker…

One thought on “3,8

  1. Vi kanske borde gå en kurs i självbehärskning du och jag 🙂 Eller vi kanske borde hålla en i civilkurage istället!
    Julklapp till maken? Biljetter till nåt kul? En romantiskt middag för bara er två?

Kommentera

