Tuttklämmardagen


Imorse blev jag 40 på riktigt. Var kallad på mammografi på S:t Görans. Hittade inte riktigt, men var ute i god tid, så jag slapp stressa.

Väl inne var det rena rama löpande bandet; tror snittiden var kanske 5 minuter…

Man kommer in i ett pytterum som kanske är 2½ x 3 m; det finns ett databord & en klämmare där inne. Man tar av sig & sköterskan tar personuppgifter & ställer lite frågor, se’n är det bara att kliva fram till maskinen.

Höger tutte upp på bordet – stök, bök & lägga rätt – kläm – klart!

Samma med vänster sida.

Se’n var det dags för sidobilden; lite obekvämare eftersom man fick liksom knäböja samtidigt som man står i snudd på Krigarens position med undantaget att man får hålla undan den oklämda tutten så den inte är i vägen.

Se’n repris på vänster tutte.

Klä på sig medans sköterskan kollar att bilderna blev bra, besked om att svar kommer oavsett resultat per post om ungerfär 2 veckor. Ny kallelse vartannat år.

Tack & hej!

Måste säga att det inte alls var så obehagligt/ont som jag hört från andra, men å andra sidan så är jag glad att jag inte är en A-kupa, för då kan jag tänka mig att man måste hala & dra på ett helt annat sätt… Är lite småöm & varm, men det är ingen fara.

Hade världens flyt på vägen till jobbet; tåget kom precis när jag gick ner på perrongen & samma sak med bussen. Tog 20 min från Fridhemsplan till Ulvsunda kommunalt – måste vara rekord! 😉

6 thoughts on “Tuttklämmardagen

  1. Då är vi lika gamla då, gjorde min första tuttklämning för någon månad sedan 😉

    Skämt åsido, när jag var 40 började man med sånt vid 50, detta ändrades när jag var 45 ungefär, och tydligen började de att hämta ikapp från de yngre först till de äldre sen…

    Mitt visade friska tuttar!

  2. ja då kanske man ska va glad att man har ett par rejäla doningar som slipper draaaa ut då ! men nja ser inte fram emot det , men är glad att det görs !!! kram

  3. Och på mitt jobb tillverkar de ”tuttklämmarna”
    Jag ryser varje gång jag går förbi dem men skönt att höra att det inte gör så ont som jag föreställt mej

  4. Pingback: Ninnilyx idag « Coño – på ren svenska!

Kommentera

