B mår bättre


Jag & maken klev upp tidigt imorse eftersom E hade Höstkonsert i skolan. Gick dit med noll förväntningar, vetandes att det gällde att sätta på ett smil & applådera på rätt ställe, men jag kom helt av mig, för ungarna var skitduktiga! Dom spelade gitarr & piano, dom sjöng solo & läste dikter, och E och en tjej var presentatörer. Riktigt roligt faktiskt, men så har dom en helt fantastisk musiklärare också! 🙂

Kom hem & B hade klivit upp (hon hade lovat oss att vi ”fick” gå på konserten), sval som en gurka; har inte ens brytt mig om att ta tempen på henne idag eftersom hon är så pigg. Hon är dessutom grymt uttråkad, så hon har dammat vardagsrummet, vikt tvätt, torkat vardagsrumsbordet, plockat rätt på sina saker här nere och räknat matte i 20 minuter! Tänker ändå hålla henne hemma mañana så hon har tre hela dagar med penicillin i sig innan hon ger sig ut bland folk igen…

Själv har jag tvättat, betalat räkningar (åt jobbet), vikt tvätt och puttrat runt lite; imorgon ska jag till jobbet en stund iallafall så faktureringen blir gjord, men jag åker hem tidigt…

På lördag ska vi på barnkalas (förutsatt att vi alla är tillräckligt krya förstås); undras vad man ska hitta på till en 3-årig kille? Mamman bönade & bad om ”Inga fler leksaker”, så det kanske blir nå’ böcker eller spel? Förslag? Det är så svårt att hitta presenter till killar tycker jag (både stora & små); vad gäller tjejer så kan man ju utgå från sig själv, men jag har ju inte ens en brorsa att identifiera mig med…

4 thoughts on “B mår bättre

  1. Skönt att ni verkar få lite friska fläktar i hemmet nu äntligen. Är nog klokt att hon får stanna hemma en dag till. Du får ju städat till helgen hehe…

    killar..ja…beror på vad de är intresserade av förstås… och vad det får kosta… lego kanske? nån rolig figur han kan knåpa ihop? eller en cd med sagor?

  2. jag tycker också killar e grymt mkt svårare. ritböcker med bilar eller dinosaurer eller nåt sånt ? pennor kan man aldrig ha för mkt.

Kommentera

