Nu räcker det!


Nej då, B har varit pigg & tämligen sval hela da’n, däremot så har jag nu börjat bli dålig i magen & springer på toa stup i kvarten!

Kanske det är psykiskt, för mamma var till tandläkar’n förra veckan & fick ett tillfälligt implantat i aluminium, och sedan dess så har hon varit dålig i magen; hon har gått ner 5 kg på en vecka, och hon vägde bara 50 kg till sina 155 cm innan, så hon har inte direkt att ta av… Jag har tjatat på henne se’n i lördags (då hon berättade) att hon ska gå till läkar’n. Jag ringde sjukvårdsupplysningen igår & berättade hur hon mådde, och dom tyckte också att hon skulle åka in, men det ville hon ju inte…

Imorse när jag ringde vid 9 hade hon redan varit på toa 3 gånger, så jag sa åt henne att hon skulle ringa vårdcentralen & boka tid på en gång när vi la på, och när jag pratade med pappa vid 20-tiden så hade dom tydligen åkt in. Hon skulle lämna prover, men läkar’n misstänkte att hon fått en för stark antibiotikakur av tandläkar’n som slagit ut den naturliga tarmfloran…

Björnen ringde aldrig idag; med min tur så kommer han väl att ringa imorgonbitti när jag är på sonens höstkonsert på skolan…

Maken får åka själv på begravningen iallafall eftersom jag måste stanna hemma med B…

Kommentera

