Fångat förnuft


Hade tänkt göra ett gästframträdande på jobbet idag, men insåg det kloka i att vara hemma istället. Har ingen feber att tala om (37.5), men är rosslig, hostig & är fortfarande i min bubbla.

Hade jag gått till jobbet idag hade jag nog blivit hemma resten av veckan istället… Imorgon åker jag in en stund till jobbet & fixar betalningarna, men se’n åker jag hem igen.

Igår, när jag & maken spelade tennis på Wii’t kom en kompis förbi; han kom på baksidan eftersom det är där det är bilväg (det är varannan brandgata här ibland husen) och han garvade gott åt vårt viftande! 😉

Han behövde hjälp att skriva ett myndighetsbrev, så jag skrev ihop nå’ra rader åt honom medans han & maken pratade ikapp om allt dom gjort & tänkt se’n senast.

När det blev läggdags för ungarna dumpade dom Vargbröder-boken som vi försökt läsa länge se’n vi slutade läsa Harry Potter; men varken jag eller ungarna kom riktigt in i den, och lässtunden blev inte lika magisk som under HP tiden, så nu började vi läsa Narnia. Jag älskade böckerna när jag var liten & det ska bli roligt att läsa om dem, och återuppleva dom, med ungarna! 🙂

Idag blir det panerad fisk på menyn; i vanliga fall är tisdagar pastadag eftersom vi behöver en snabblagad middag när ungarna ska iväg på scouterna, men idag är jag ju hemma, så det finns mera tid…

Måste sätta mig ner & planera lite… Ungarna ska på hajk i helgen, lör-sön, så jag & maken tänkte ta lördagen i anspråk till att köpa julklappar; men jag vet inte alls vad vi ska köpa. Vill sätta mig ner & klura lite så man bara åker ut & handlar…

Inga planer till lördag kväll ännu… Vi ska kanske utnyttja min födelsedagspresent från jobbet, men har inte riktigt bestämt oss…

2 thoughts on “Fångat förnuft

  1. Alltså, julklappar! Jag blir galen… JAG VILL INTE!!!

    Och tänka sig, att du var så klok, igår, var 37,5 mycket, idag ingenting, (kan ha varit att du hade lite mindre eller mera i går men nog var det över 37?) Du är ju rätt lågtempad du också, och vuxen, man mår skit när man har 37,5!!!

    Jag förstår att du skäller på mig hela tiden gumman, du är så lik tant M förstår du!!!

Kommentera

