Ynk


Jodå, nu är det min tur att bli sjuk; tempen ligger på runt 38, men med tanke på att jag ligger på 36.4 i vanliga fall så är det inge’ skoj…

Maken är ute & byter till vinterdäck på kackerlackan & jag la’ ett 500-bitars pussel med B medans E gnessade runt & gnällde över hur tråkigt han har eftersom jag infört el-förbud till kl 18, dvs inge’ Nintendo, Wii, dataspel eller tv på hela da’n; det kryper i kroppen på mig att dom är så ”beroende” efter ett par dagars sjukdom. I vanliga fall så är det en timme per dag, men eftersom dom varit febriga se’n i onsdags så har det blivit lite väl mycket av det goda för dom, och den trenden måste brytas…

Maken köper pizza till middag; själv är jag inte hungrig, men bad honom köpa en påse Americanasoppa till mig; min vanliga sjukmat…

Börjar bli lite trött på att må ynk nu; har ju varit förkyld/febrig/hostig i flera månader nu med kortare pauser. Tänker på dom jag känner som är sjuka ”på riktigt” och försöker tycka mindre synd om mig själv, men som Albert Camus sa, Kattens universum är inte myrans universum, så i min lilla bubbla är det jättesynd om mig…

4 thoughts on “Ynk

  1. Klart det är synd om dig, det är jobbigt att vara sjuk vare sig man är det en kort tid eller allt för lång.
    Alla är ju närmast sig själv så klart man ynkar sig när orken inte finns.
    Hoppas du snart är feberfri igen, kan det vara nöffsjukan ni har fått?
    Jag fick sprutan mot den i fredags och blev bara öm i armen men det är bra nu.
    Kram

  2. Tänk, vi har funderat på samma sak i många år nu ( dataförbud och databeroende) och det värsta är att eländet pågår fortfarande. Jag tror nästan det blir värre. Det började med dataspel. Sedan kopplade man ihop spelen till internet så barnen kunde chatta med varandra samtidigt som de spelar med folk jorden runt. Därefter kom Myspace, Twitter och Facebook. Och Skype och MSN och Spotify. I princip kan barnen sitta vid datorn dygnet runt, fast de gör olika saker. Och vinterhalvåret är ju värre; på sommaren hittar de på hur mycket som helst att göra ute.

Kommentera

