Trevlig Allhelgonaafton!


B&E sov i sina egna sängar inatt (fast tältlägret i vårt sovrum står kvar; man vet ju inte om det blir mer febertoppar, E hade 38.6C imorse), men vi vaknade av ett rop vid 6:40 – E blödde näsblod…

Han brukar ju råka ut för det tämligen regelbundet, så rutinen är inarbetad – maken tog in honom i badrummet & torkade & tvättade medans jag rev ur sängkläderna. När vi fått blödningen att upphöra så kröp han ner i sängen med oss & ville inte alls somna om, men tillslut så somnade han & sov till strax efter 10! Vi var helt slut & skulle sova en stund till, men vaknade 20 min senare när mamma ringde för att höra hur det var med sina ungar… 🙂

Vi tar en lugn dag idag också; båda två har fortfarande feber; maken har räfsat löv i trädgår’n & nu har han åkt för att köpa lite säckar & saker medans jag roat mig i tvättstugan; B ligger & badar och E tittar på tv, men snart blir det ombytta roller…

Igår kom det barn & ringde på hemma hos oss – Bus eller Godis. Men jag förklarade för dom att vi inte firar Halloween, utan dom får komma tillbaka i påsk istället… Jag har inget emot Halloween som sådant, maskeradkalas är ju alltid skoj, men just det här med Trick or Treat känns så himla onaturligt för mig. Nej, vi kommer att tända ljus och tänka på dom som lämnat oss istället; Allhelgona handlar om vemod, varma tankar och eftertanke, inte blod, pumpor & spratt…

3 thoughts on “Trevlig Allhelgonaafton!

  1. nja…jag kan nog inte hålla med dig helt där ? allhelgona handlar om vad man vill att det ska handla om 🙂 jag tänker absolut på dom döda, fast på ett positivt sätt om du förstår ? tänder ljus för dom hemma men samtidigt får barnen klä ut sig och köra bus eller godis. en bra kombo. kram

  2. Klart jag visste att du inte skulle hålla med mig! 😉
    Jag tycker att det är synd att en kommersiell, importerad högtid ska ta fokus från något så fint och högtidligt som Allhelgona; för mig är det som att komma utklädd till zombie på en begravning…

    Gärna maskerader & skoj, men inte på Allhelgona…

Kommentera

