Räfs & bio


Dagen började med städdag i området; så 9:30 – 11.45 räfsade vi allmänningarna, se’n fortsatte vi hemmavid till 13. Många smiter undan jobbet på allmänningen och jobbar bara på sina egna tomter hela tiden; lite fräckt att iallafall hämta lott till lotteriet & äta den gemensamma lunchen se’n. Vanligtvis brukar en av tanterna bjuda på kaffe i halvlek, men hon var bortrest idag, så det blev inge’ kaffepaus… Blev lite sur när jag såg att 4 iranska familjer dukade upp kaffe till sig själva, men bjöd inte in några av oss andra grannar; so much for grannsämja liksom…

På vår tomt krattade vi löv & röjde riktigt rejält i vårt lilla ute-verktygsförråd; staplade om kanske 200 kg marksten också så det är lite ordning & reda där i hörnet – känns skönt!

Efter gulaschlunchen & lotteridragningen (vi vann inge’ den här gången) drog jag & B till Kista för att titta på Upp! Killarna såg ju den förra helgen när jag var på Gotland & B var på pyjamasparty… Vi hann titta i lite affärer innan filmen också…

Filmen var helt ok; kanske lite mer ”vuxen” än en vanlig Disney/Pixar film, men B tyckte också om den. Jag skulle väl inte höja den till skyarna som många recensenter har gjort, men jag höll mig vaken hela filmen iallafall… 😉

Efter filmen mötte vi upp med maken & E som kommit till Kista för att äta middag med oss; vi tittade också lite efter ett Wii Fit, men köpte inget eftersom vi ska kolla lite mer på nätet efter priser annorstädes.

Imorgon ska vi åka till Toys R Us en snabbis för att kolla Halloweenkläder till ungarna eftersom det är fest på fritids nästa vecka, se’n ska vi hem till våra kompisar B&M på middag.

Se’n är helgen slut… 😦

One thought on “Räfs & bio

  1. jag tycker Upp ser superbra ut på trailern. gud vad sugen jag blev på gulasch soppa nu ! jaa nu e helgen slut … går så fort. kram på dig

Kommentera

