Skola hela da’n!


Imorse följde jag med E till skolan, så jag har haft både svenska, matte & EQ. Fast jag fuskade lite på rasterna & försökte få vara inne… 😉

Det blev lite deja vu när vi skulle äta lunch; det luktade precis som mexicanasoppan jag fick i skolan, fast nu är den upp-pimpad till ”kycklingsoppa med nudlar”. Ätbart, men ingen trevlig konsistens; samma som för 30 år sedan alltså! 😉

Fröken undrade om jag inte kunde komma på besök lite oftare eftersom E jobbade så bra med mig bredvid; han har ju så lätt för sig, men å andra sidan är han lat som få också… Han fick en hel massa gjort idag iallafall! 😉

Efter lektionerna var det dags för föräldrafika; jag stannade inne & hjälpte fritidspersonalen eftersom en av fröknarna var sjuk, dom blev riktigt chockade när jag erbjöd mig, men var snara att sätta mig i arbete!

Se’n hem & fixa pasta med bacon, paprika, purjo & vitlök och se’n iväg till scouterna med ungarna. Därifrån direkt till skolan eftersom det var dags för hemspråksföräldramöte. Vi hade ju en hel del synpunkter på fröken eftersom hon varit minst sagt orättvis mot E (skickade ut honom ur klassrummet när en kompis drog undan stolen för E, hon sa åt honom att vara tyst & att hon inte orkar med honom mm…), så efter en initiell konversation där hon beklagade sig över allt & alla så påpekade jag att kanske en del av orsakerna till att lektionerna inte funkade kanske låg hos henne också eftersom inte bara mina två barn, utan även flera andra barn tyckte att hon var sträng, orättvis & elak…

Först blev hon ju superdefensiv & spelade ovetande, men så lossnade korken & en annan mamma berättade vad hennes barn säger om spanskan, och se’n nästa & nästa… Då erkände hon ju att hon är stel & ”rigid” i sitt personlighet, och att det kanske krockade med barnen ibland, men det är ju inget som hindrar att man kan vara korret med ett leende…

Tror vi lyckades reda ut det mesta; ser fram emot att höra hur nästa lektion går på måndag!

När vi kom hem var B&E redan hemma; i pyjamas & med borstade tänder. E’s gudfar hämtade dom på scouterna & cyklade hem dom.

Att skaffa vänner är den bästa investering man kan göra! 🙂

One thought on “Skola hela da’n!

  1. Din dag har varit både lyckad och rolig m a o 🙂 Jaa, det där med vänner är ett faktum. Man håller sig piggare och blir äldre om man har vänner, sägs det ju? Men hur som helst, vänner är bra att ha, ur alla synvinklar. Dessutom så förgyller det tillvaron. Kram

Kommentera

