Hutter & Burr!


Idag var det inge’ roligt att ta sig ur sängen. Vaknade, vad jag trodde, mitt i natten, av att det tassades omkring. Trodde att nå’n av ungarna gått upp på toa, men se’n hör jag att det prasslar i flingpaketet. Vinglar upp för att säga åt vederbörande att skärpa sig & gå & lägga sig, men kommer upp & hör att E’s väckarklocka brölar & det är B som står & häller upp frukost åt sig själv!

Klockan var alltså 6:30 och det var dags att börja dagen! Jag jobbade ju bara nå’n timme i fredags, så jag satte klockan på sovmorgon, 7:30, och glömde att ändra tills idag…

E var trött & ynk imorse; kan vara förkylning på gång, eller så är det bara måndagssyndromet. Ringde fritids alldeles nyss för att höra hur han mår & personalen där hade inte sett nå’ ”fel” utan han lekte på rasten & skojade, men dom skulle hålla ett öga på honom.

Appropå fritids… Jag hade ju bekymmer eftersom B’s fritids inte öppnar förrän kl 9 på höstlovet. Kom på i fredags att jag skulle prata med hennes gamla fritids om hon inte kan få vara där & ”praktisera” under två timmar på morro’n så hon skulle slippa bli kvar hemma själv eller nå’ på morro’n, och det tyckte dom på fritids skulle gå jättebra. Det enda dom ville var att hon skulle stanna där en halvtimme-timme efter att andra avdelningen öppnar så det inte blir så uppenbart att det egentligen handlar om att hon behöver nå’nstans att vara på morro’n. dags att skörda allt mitt stöd för fritids & skolan! 😉 B tycker att det ska bli jätteroligt, hon blev alldeles lyrisk när jag berättade hur vi löst det hela! 🙂

Sitter här på jobbet & hostar idag; börjag bli så himla trött på det här hackandet. Jag är inte riktigt sjuk, men heller inte riktigt frisk – ett jäkla limbo!

Imorgon kommer MG om hon tar sig genom snön, se’n på torsdag följer jag med henne över till Gotland för att hjälpa henne att röja nytt sovrum & fixa rum till Tittilila. Har en känsla av att det kommer att bli lika mycket fnitter & garv som röj! 😉

3 thoughts on “Hutter & Burr!

  1. ja fy, jag vill oxo bli av med hostan och det fort ! e iof glad för att jag kan pilla in linserna utan att det känns som att hälla syra i ögonen 😉 gotland minsann till helgen ? mysigt ! 🙂

  2. åh jag vill också åka till gotland. gud vad mysigt ! nästa sommar har vi gett oss sjutton på att ta en vecka där !!! Kram

Kommentera

