Ändrade planer


Det blev en lugn hemmakväll på freda’n, Doobidoo, se’n tittade maken & ungarna på en film – jag blev först i säng! 🙂

På lörda’n stack E till en kompis & lekte medans B följde med os still Bauhaus; vi hade tänkt köpa cykelställ, men det var slut naturligtvis… Vi reklamerade också vårt nya köksgolv igen; mitt på en av ”stavarna” (parkettgolv) så håller det på att ”skiva” sig i en ådring; går man barfota där så är det som en osthyvel… Vi var där i början av augusti & klagade, men hade fortfarade inte fått svar. Nu sa dom att dom inte längre samarbetar med den leverantören av golv, men det är ju inte vårt problem, så vi får se hur dom löser det…

Vi kom hem & poppade Spotify medans vi lagade kyckling med curry. Ur led är världen, för ungarna höll för öronen & bad oss sänka volymen!

Grannen ringde & undrade om vi hade lust att komma över & titta på fotbollen med dom, så vi packade lite öl, bubbel & popcorn & promenerade över. Vi vuxna tittade på matchen & ungarna lekte på övervåningen… Efter matechen pratade vi i köket & ungarna tittade på film. Nåja, frun i huset skulle natta om lillkillen som vaknade precis när matchen var slut & somnade där med honom… 😉

Vi pratade om allt mellan himmel & jord, men mest om att grannen verkar ha helt fel uppfattning vad gäller mig. Han tycker att jag inte ska vara så tjurig om han vill göra nå’t med maken, men som jag försökte förklara så handlar det inte ett dugg om att dom gör nå’ tillsammans, utan om att maken inte sköter sina ”uppgifter” här hemma (vi har delat upp sysslorna, i princip innebär det att maken ska plocka ihop & städa ett rum per dag, se’n sköter jag snudd på allt annat här hemma), utan släpper allt för att ”leka” med honom. Skulle maken bara hålla efter det han ska göra (& inte bara städa när det kommer gäster), så skulle det inte göra mig ett dugg om han gör nå’ med grannen. Grannen tyckte ju att jag kunde ”ställa upp” för maken, men när jag förklarade hur fördelningen ser ut här hemma så tror jag kugghjulen började snurra…

Maken höll ju med mig, men grannen sa ju bara att ”det säger du ju för att hon sitter här bredvid dig!”…

Nåja, jag tror det mesta är utrett nu; hatar att bli missförstådd & utsedd till huskors…

Idag har vi bara städat & plockat (eftersom maken som vanligt inte gjort det han ska i veckan), trist när en ledig helg går i städandets tecken… 😦

One thought on “Ändrade planer

  1. Hej hej.. och tack för titten på min nya hemsida..
    Kul att göra nåt nytt…
    Jag har ju en hemsida, men det är så invecklad med koder.
    Den nya är bara att klicka in allt man vill ha..

    Men vad är rrs?
    Har ingen aning hur man gör då….

    Nu ska jag titta klart på Da Vinci-koden…
    Kramar!

Kommentera

