Oj, oj, oj vilken helg!


Det blev raketstart på fredag 14:30. Maken hade lovat hämta tårtorna till kalaset på ett bageri i närheten av mitt jobb, men satt fast i trafiken & dom skulle hämtas före 15…

Ninni flög ut genom dörren, åkte två busshållsplatser & kastade mig in genom dörren 14:55. Då sa dom att numera stänger dom kl 17 på fredagar…

Maken hämtade mig & tårtorna, så åkte vi direkt till festlokalen där ungarna slöt upp med oss & promenerade hem tillsammans med mig medan maken parkerade bilen.

Vi duschade & snyggade till oss, se’n knatade vi iväg till festen som låg på promenadavstånd – precis vad jag gillar! 😉 När vi kom dit var det bara den inhyrda hjälpen där, efter 10 min kom ambassadören (födelsedagsbarnet har god kontakt med ambassaden för hemlandet & det är inte alls ovanligt med blåa skyltar på parkeringen utanför… 🙂 ), och kanske en halvtimme senare kom sonen till födelsedagsbarnet, men eftersom jag är ”hedersmedlem” i familjen så tyckte A att jag gott kunde hålla ställningarna åt dom! 😉

Som vanligt var det massor av god mat, trevligt sällskap & därtill både dricka & dans. Födelsedagsbarnet dansade med en av sondöttrarna så hon blev alldeles svettig & fick avlösas av alla oss andra. Inte illa pinkat av en 94-åring! 😉

Vi blev kvar till ungefär 1:30; E fick åka pappa-taxi hem över axeln, men B ville stanna & dansa mera, fast vi övertalade henne att komma hem med oss iallafall… 😉

På lörda’n hade vi pratat om att åka in till sta’n & shoppa med Blåbäret & dotter; dom skulle vara där till 11 hade hon sagt, så gissa om det blev full fart när jag vaknade kl 10:20. Hoppade upp & väckte B, så fixade hon frukost medans jag duschade & se’n stack vi iväg! Vädret var väl inte direkt shoppingvänligt, men vi hann med ett par affärer iallafall innan vi landade på TGIF i Kungsträdgården där vi blev uppslukade av tjejernas pyssel på bordsunderlägget… 😉

Eftersom vi skulle ha gäster på kvällen så var vi tvungen att dra hemöver därefter; nästa gång måste vi (jag…) planera bättre!

Vi handlade på Ica hemma, och se’n stoppade jag in två picnicbogar i ugnen (salt, vitpeppar, vitlök, örter & senap) som fick stå där medans vi städade undan lite.

Strax efter 16 kom grannens barn som vi lovat passa medans föräldrarna gick på 40-års kalas. Det är E’s klasskompis & hennes snart 3-årige lillebror. Första gången någonsin dom hade barnvakt, så det var ett riktigt hedersuppdrag! 🙂

C & J kom först närmare 19 fast vi sagt vid 18; dom hade varit på ElGigantens stora nyöppning i Barkarby & hade fastnat framför nya tv’n… 😉

Efter en trevlig middag med gott sällskap & ett par glas vin så gick dom hem, och vi gick ner för att roa oss med ungarna som satt & tittade på tv. Lillebror var så trött att han gnuggade sig i ögonen hela tiden, men det gick inte att lura på honom pyjamasen för ”Inte sova här! Jag sova hemma!”. Se’n spelade det ingen roll hur mycket vi försäkrade honom att han inte behövde somna bara för att han hade pyjamas på! Söting! 🙂 Vi läste lite Nicke Nyfiken istället & när mamma & pappa kom så var allt frid & fröjd igen. Dom stannade kvar på en mojito & lite vin/öl och pratade. Det riktigt lyste om dom & jag vet inte hur många gånger dom tackade för att vi passat ungarna; men det var ju vi som skulle tacka för lånet! 🙂

Imorse tog vi det lugnt & åkte till ElGiganten först vid 14-tiden. Helt perfekt; det var visserligen kö till parkeringen, men ingen trängsel i butiken & massor av ivriga säljare som hjälpte till! 🙂 Det blev ny dator för mig (dotra får överta den gamla), nya skärmar till ungarnas datorer (dvs våra avlagda) eftersom dom hade tjockskärmar som tar upp halva skrivbordet, och ett Nintendo Wii till hela familjen. Vi hade ju lovat dom ett Wii i julklapp förra året, så det var på tiden! 😉

Vi åkte hem & satte igång Wii, se’n åkte maken & köpte pizza. Jag lyckades beställa fel pizza till mig själv, så stackarn fick åka två gånger – det är kärlek det! 🙂

Efter att vi puttat ungarna i säng så installerade vi nya datorn, och här sitter jag nu & leker & njuter av hastigheten!

Fast visst börjar det bli läggdags… 23:43… *gäsp*

Blir en relativt lugn vecka, och inga planer inför helgen – härligt! 🙂

One thought on “Oj, oj, oj vilken helg!

Kommentera

