Rensad spärrballong


Ovanstående betyder att:

a) Tandläkar’n sköljde ur kratern efter tanden & ”skrapade lite” (jag ville inte fråga vad det betydde – egentligen…), se’n petade hon ner en bit gasbinda som av känslan att döma når strax nedanför nyckelbenet. Sa åt henne att inet ta det personligt, men att jag hoppades slippa träffa henne på ett år nu… 😉

b) Spärrballong. Se’n helgen så har jag fått världens mage; den sväller ut strax nedanför bysten, går in i midjan & sväller ut igen nedanför naveln. Jag väger lika mycket som förra veckan, så det är inte nå’n gigantisk viktökning, och Tant Röd kom & åkte under förra veckan, så det är inte hon som spökar heller. Har inte ätit nå’ annorlunda eller ovanligt, förutom en klick grädde till kladdkakan på kalaset i söndags. Som laktosintollerant borde jag ju låta bli, men brukar inte svälla upp så här; det handlar mer om att ränna på muggen så är det slut se’n…

Äsch, jag är nog vanskapt bara… 😉

Kommentera

