Långkalsonger på!


Japp, nu är det höst på riktigt! +3 på termometern imorse, så det var bara att lägga till långkalsonger till ungarnas kläder (Brukar alltid plocka fram kläderna på kvällen så man slipper leta strumpor eller byxor på morro’n när man ändå springer omkring som en yr höna…); dom protesterade inte alls, så jag kan tänka mig att det var lite småkyligt igår… 🙂 Det blev tjock-tröja under jackan också; dags att plocka ner varmare jackor från vinden tror jag…

Själv satte jag på mig en alldeles för kall mockajacka & kjol… Tror jag ska be mamma börja lägga fram kläder åt mig också… 😉

Men va’ vackert det är ute! Klarblå, molnfri himmel, och alla vackra höstfärger; blir pigg av att titta ut genom fönstret även om jag är trött som en gnu. Maken klev upp 4 imorse för att skjutsa våra kompisar till Arlanda & kom hem vid 5, så natten blev lite …splittrad… *gäsp*

Dom ska åka till Disneyland i Paris i ett par da’r; är lite avundsjuk… Vill planera in det till våren! Vi var på DisneyWorld i Orlando när B fyllde två, men det var kanske lite väl tidigt… 😉

Har precis pratat med Folktandvården i Kista; det smakar fortfarande kadaver i munnen efter den där tanden jag drog för två veckor se’n. Telefonsvarerskan var inte direkt pigg på att ge mig en tid utan sa’ att min tandläkare inte har nå’n tid förrän i mitten av oktober. lyckades iallafall få henne att säga åt tandläkar’n att ringa mig…

3 thoughts on “Långkalsonger på!

  1. det knepiga är ju att det fortfarande är ganska skönt på dagen. Skulle jag ha lång kalsingar på skulle jag koka på jobbet!

  2. Maken fick hemnumret till vår tandläkare när hon drog ut hans tand. Det var bara att ringa, om det inte kändes bra.

    Här var det bara 2 grader vid 9-tiden i morse…

    Kram!

Kommentera

