Strulmåndag


Oj va’ det är måndag idag!

Dagen började ju med Telia strul, se’n berättade Björnen att han sagt upp avtalet med vår revisor & att jag ska prata med en möjlig firma om vad vi behöver hjälp med & vilka mängder jobb vi genererar, se’n ringer en kund & frågar en massa om streckkoder & annat sk:t som jag vet alldeles för lite om. det här problemet dyker upp med jämna mellanrum, och varje gång tror jag att det är avklarat, men se’n poppar det upp igen. Lite som en böld som man inte rensar helt, utan den växer med jämna mellanrum som en mens-finne..

*suck*

Och imorgon ska jag till tandläkaren & dra en tand…

Onsdag: Ungarna har Skoljoggen

Torsdag: Inget

Fredag: Granntantens barn ska med oss hem från skolan & sova över. Dessutom ska jag packa ungarnas sovsäckar eftersom dom ska på hajk på lördag morgon.

Lördag: Lämna ungarna på hajk kl 9. Lämna tillbaka grannens barn. Gå på 7-års kalas på kvällen & se’n in till sta’n & äta middag med maken om vi orkar.

Söndag: Hämta ungarna efter hajken.

Se’n har jag lite andra komplikationer i framtiden också, men jag leker struts med det just nu…

3 thoughts on “Strulmåndag

  1. hajk ? haha nu minns jag det programmet !! ” häj å välkommen til haaaajk ” ahhh underbart : ) vilka barndomsminnen !!! kram

  2. Jag tittar bara in och kramas lite, är inte så skrivande ännu … läser mest och skriver lite i min egen blogg, men det tar sig men långsamt går det.
    Kraaam

  3. Annie, jag älskade Hajk på tv’n! 🙂
    Livsglimtar, så roligt att du tittar förbi. Både för att du hälsar på & för att du har ork att surfa runt lite! 🙂

Kommentera

