080808


Man måste ju få skriva det en gång iallafall… Fast jag känner mig nog mest som en 026’a iallafall trots att jag bott 20 av mina 39 år här i huvudstaden… 🙂

Maken upphör aldrig att förvåna… Jag gjorde en (jättegod) linsgryta igår med bacon & chorizo och dukade upp framför tv’n tillsammans med dvd’n Djävulen bär Prada (jo, jag vet, men när en film inte är bio-värdig (dvs fullspäckad med special effects) så väntar jag tills den kommer på dvd & köper eller hyr den när priset blivit vettigt). Jag förväntade mig suckar & stön från maken, men även om han höjde ögonbrynen när jag satte på filmen så blev det ingen mer reaktion förrän vi tittat på 2/3 av den & han förklarar att ”Den är ju faktiskt ganska bra!”. Tur att jag satt ner, annars skulle skinkorna varit blå idag…

Vet inte riktigt om jag håller med honom, men helt ok var den.

Ikväll blir det nog också film, det var nå’n film om skor (I hennes skor eller nå’t?) i samma dubbelpack som vi kan passa på att beta av… Jag tror iallafall inte att maken planerat nå’t… Fast först ska jag åka hem via Kista och kolla om jag hittar nå’t disco-glittrigt till ungarna som ska på kalas imorgon… 🙂

2 tankar om “080808

  1. Så brukar vi också göra. Specialeffektfilm=bio. Om sko-filmen är den med Cameron Diaz är den ganska bra efter vad jag minns.
    Kika gärna in hos mig i helgen och var med i en djurisk tävling om du har lust. Trevlig helg!

Lämna en kommentar